fbpx
Επιλογή Σελίδας
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
project
product
Εκπαίδευση Αποτελεσματικού Γονέα

Εκπαίδευση Αποτελεσματικού Γονέα

Η εκπαίδευση του «Αποτελεσματικού Γονέα» απευθύνεται σε όλους όσους ενδιαφέρονται να αναπτύξουν και να εξελίξουν μια ουσιαστική και αποτελεσματική σχέση με τα παιδιά.

Είναι εφικτό να αναπτυχθεί μια «καρδιακή» και αποτελεσματική σχέση μεταξύ γονέα παιδιού. Η αγάπη είναι η προϋπόθεση και αυτή υπάρχει. Ωστόσο ο γονιός χρειάζεται να στοχεύσει στο να αποκτήσει συγκεκριμένες δεξιότητες επικοινωνίας. Να εκπαιδευτεί στον τρόπο, πώς να αναπτύξει μαζί του μια σχέση αμφίδρομης επικοινωνίας και εμπιστοσύνης, μέσα από την οποία θα μπορέσει να βοηθήσει το παιδί του σε σχέση με την υγιή ψυχολογική του ανάπτυξη.

Ωστόσο, πολλές φορές παρότι υπάρχει και η αγάπη αλλά και οι καλύτερες προθέσεις από τους γονείς, συχνά μπορεί να αναπτύσσεται μεταξύ γονέα – παιδιού μια σχέση περισσότερο προβληματική παρά ωφέλιμη και για τους δύο. Η απαιτητική καθημερινότητα και η πολυπλοκότητα της εποχής συχνά μοιάζει να κάνουν την ζωή δύσκολη έχοντας ως αποτέλεσμα, να επικοινωνείται τελικά μεταξύ γονέα και παιδιού περισσότερο το άγχος, η ένταση, οι φόβοι, κλπ.

Ενδεικτικά, η εφηβεία δεν είναι υποχρεωτικά μια περίοδος εντάσεων και συγκρούσεων αλλά αντικατοπτρίζει τον τρόπο που επιλέγουν οι γονείς να διαπαιδαγωγήσουν το παιδί κατά την παιδική ηλικία και αυτός είναι ο λόγος που συνήθως οδηγεί σε συγκρούσεις και εντάσεις.

Συνοπτικά μπορούμε να πούμε, πως ότι έκανε ο κύριος φροντιστής μας, συνήθως η μητέρα μας, καταγράφεται σαν σε μια «κασέτα» η οποία είναι ασυνείδητη. Όταν ένας άνθρωπος γίνεται γονιός και αρχίζει να αναθρέφει το δικό του παιδί, συνήθως αρχίζει να λειτουργεί αυτή η κασέτα με παρόμοιο τρόπο και κυρίως ασυνείδητα. Έτσι, τις περισσότερες φορές αναπαράγονται συμπεριφορές και λάθη που έκαναν οι γονείς μας σε εμάς, τα οποία κάποιες φορές είναι δυνατόν να αφήσουν σημάδια στην ψυχή του παιδιού και του μετέπειτα ενήλικα, παρότι όπως είπαμε υπάρχουν συνήθως οι καλύτερες προθέσεις από τους γονείς.

Επίσης, είναι σημαντικό να γνωρίζουν οι γονείς πως το παιδί κατά την παιδική του ηλικία, είναι ιδιαίτερα ευάλωτο στην κριτική, την λεκτική κακοποίηση, την συναισθηματική παραμέληση, κλπ. Είναι εξαρτώμενο από τους γονείς, επειδή δεν έχει ισχυρή αίσθηση του εαυτού του και εμπιστεύεται σε απόλυτο βαθμό αυτά που του λένε. Βασίζει δηλαδή την αυτο-αντίληψη του και αναπτύσσει την αυτο-εικόνα του μέσα από αυτά που του λένε κυρίως οι γονείς του αλλά και οι άλλοι. Για παράδειγμα, εάν οι γονείς δεν ήταν προσεκτικοί στα συναισθήματά του παιδιού, το ανεπίσημο μήνυμα ήταν ότι τα συναισθήματά του (άρα και το ίδιο) δεν έχουν σημασία. Επιπλέον, όταν η κριτική, η λεκτική κακοποίηση, η συναισθηματική παραμέληση κλπ. είναι χρόνια, τείνει το παιδί να την ενσωματώνει ως εσωτερική κριτική φωνή και την κάνει δική του. Συνήθως, συνεχίζει έτσι και στην ενήλικη του ζωή, επαναλαμβάνοντας αυτές τις αρνητικές ψευδείς πεποιθήσεις στον εαυτό του (είμαι άσχημος, είμαι ηλίθιος, είναι δικό μου λάθος, είμαι άχρηστος, κλπ).

Τα παραπάνω στοιχεία χρόνιων ερευνών αποδεικνύουν πως η σχέση γονέα – παιδιού μοιάζει να είναι καταλυτική. Το συγκεκριμένο εργαστήριο εκπαιδεύει τον γονιό πάνω σε σημαντικές και αναγκαίες δεξιότητες επικοινωνίας για τα παιδιά και όχι μόνο, πχ. Ενεργητική Ακρόαση. Συνοπτικά, μέσα από την συγκεκριμένη εκμάθηση μπορεί να βοηθήσει πρώτα τον εαυτό του αποκτώντας μεγαλύτερη ενσυνείδηση και αυτοπεποίθηση στον γονεϊκό ρόλο και στην συνέχεια το παιδί του. Αποτελεί τη βάση για να χτίσει ο γονιός μια καθημερινότητα (που τελικά γίνεται ολόκληρη ζωή) με αποδεδειγμένα αποτελεσματικό τρόπο και αποτελεσματικά επικοινωνημένη αγάπη!

Σήμερα πολλές φορές τείνουμε να λειτουργούμε στο «αφύσικο», δλδ στο να μην έχουμε καλή σχέση με τους πιο κοντινούς μας ανθρώπους και να έχουμε καλές σχέσεις με ανθρώπους που βλεπόμαστε αραιά λίγο ή αγνώστους που για λίγο συναντήσαμε στη ζωή μας. Έχουμε χάσει την ικανότητα να λειτουργούμε το «φυσιολογικό». Το να έχουμε δλδ μια ουσιαστική βαθιά, βοηθητική, «καρδιακή» σχέση με τους πιο κοντινούς μας. Αυτό χρειάζεται και είναι δυνατόν να αποκατασταθεί. Προϋποθέτει και εκμάθηση και εξάσκηση δεξιοτήτων αλλά το αποτέλεσμα είναι μια σχέση ουσίας, άρρηκτα δεμένη με εμπιστοσύνη, αλληλοκατανόηση και σεβασμό.


Πρόκειται για ένα εργαστήριο, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1962 από τον κλινικό ψυχολόγο Dr. Thomas Gordon, ο οποίος για τη συγκεκριμένη επιστημονική του προσφορά είχε προταθεί τρεις φορές για το Nobel Ειρήνης. Επίσης, είναι αναγνωρισμένη διεθνώς, ως η καλύτερη εκπαίδευση για γονείς με βάση τις δεξιότητες επικοινωνίας. Η επιτυχία της εκπαίδευσης οφείλεται κυρίως στην βιωματική εκμάθηση αυτών των δεξιοτήτων που φέρνουν άμεσα, πραγματικά και αναγνωρίσιμα αποτελέσματα στην καθημερινή σχέση γονέα – παιδιού.

Το εργαστήριο έχει διδαχτεί σε περισσότερους από ένα εκατομμύριο γονείς σε 43 χώρες, ενώ το σχετικό βιβλίο «Parent Effectiveness Training», («Τα Μυστικά του Αποτελεσματικού Γονέα»), έχει πουλήσει πάνω από 4 εκ. αντίτυπα, σε 33 γλώσσες.

Στο σεμινάριο οι συμμετέχοντες εκπαιδεύονται, ενδεικτικά πάνω σε θέματα όπως:

  • Πώς να ακούω το παιδί μου ενεργητικά ώστε να μπορώ να το αποφορτίζω όταν αυτό βιώνει κάποιο πρόβλημα
  • Πως να διευκολύνω το παιδί μου να λύνει τα προβλήματά του αποτελεσματικά, χωρίς να χρειάζεται να βρίσκω ως γονιός όλες τις λύσεις για αυτό
  • Πώς να συνδέομαι «καρδιακά» μαζί του με ενσυναίσθηση, ώστε να αποκαλύπτονται τα πραγματικά συναισθήματα και χαρίσματα του τα οποία είναι πολύ πιθανόν να ξαφνιάσουν ευχάριστα
  • Πως να θέτω όρια χωρίς να διακινδυνεύω την σχέση μου μαζί του
  • Πως να βρίσκω τρόπους συνεργασίας με το παιδί για την επίλυση των συγκρούσεων που προκύπτουν με τις δεξιότητες πρόληψης
  • Πώς να επικοινωνώ με το παιδί ώστε να το ενθαρρύνω να συζητά τα προβλήματά του, αντί να κρύβεται
  • Πως να το ενθαρρύνω στην αναγώριση και έκφραση των συναισθημάτων του, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στο παιδί να αναπτύξει τη συναισθηματική του νοημοσύνη
  • Πώς να βοηθήσουμε το παιδί στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης του

Στην συγκεκριμένη εκπαίδευση δεν απαιτείται καμία έκθεση προσωπικών δεδομένων και με την ολοκλήρωση της δίδεται Βεβαίωση Παρακολούθησης.
Μετά την ολοκλήρωση του Εργαστηρίου χορηγείται πιστοποιητικό συμμετοχής
Κόστος συμμετοχής: 200 €  ή (50 € σε 4 δόσεις)
Διάρκεια: 14 δίωρες συναντήσεις, κάθε Δευτέρα
Ώρα: 18.00 – 20.00
Χώρος Διεξαγωγής: Χ.Α.Ν.Θ. (κεντρικό κτίριο) και στο Παράρτημα της Χ.Α.Ν. Ασβεστοχωρίου
Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια: Λίζα Μυλωνά, MSc PCA Ψυχοθεραπείας & Συμβουλευτικής, BSc Ψυχολογίας, PgD, PgC, PCA Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια «Αποτελεσματικού Γονέα », MBA, BA, PET, milonaliza@gmail.com

Σχόλια αποφοίτων εκπαίδευσης:
«Η εκπαίδευση του αποτελεσματικού γονέα είναι το καλύτερο δώρο που έχω κάνει σε εμένα και την οικογένεια μου. Τα “μυστικά” που διδάχτηκα με βοήθησαν και με βοηθούν να έχω μια ουσιαστική και υγιεινής σχέση με την οικογένειά μου, που βασίζεται στην ενσυναίσθηση, τη θετική στάση και την αυθεντικότητα.» κα. Ματίνα Γιαννακού

  «Παρακολουθώντας το σεμινάριο Αποτελεσματικού Γονεα με την κ. Μυλωνά, ανακάλυψα μια διαφορετική γλώσσα επικοινωνίας με τα παιδιά μου (8 & 6 χρονών). Νιώθω περήφανη και ασφαλείς όταν μου εκμηστηρεύουν τα προσωπικά τους προβλήματα. Κατέληξα ότι ακούγοντας ενεργητικά και όχι χειριστικα, Και εγώ χαίρομαι πολύ που μου δείχνουν εμπιστοσύνη αλλά Και εκείνα νιώθουν ανακούφιση! Όσο για το πρόβλημά τους.. Είμαι σίγουρη ότι θα βρουν την καλύτερη λύση μόνα τους!» κα. Μαρία Παπουλίδου

“Η ΕΑΓ ήταν μία από τις καλύτερες αφορμές για να στραφώ προς τον εαυτό μου, όχι απλώς ως μητέρα, και να εντοπίσω εκείνα τα στοιχεία που με εμπόδιζαν να στέκομαι δίπλα στα παιδιά μου με απόλυτη αποδοχή, ώστε να τους δίνω το χώρο και το χρόνο που χρειάζονται για να είναι ο μοναδικός, ελεύθερος εαυτός τους (και να θυμηθώ μαζί τους πώς να γίνω πάλι κι εγώ). Η κ. Μυλωνά δεν είναι μια απλή εκπαιδεύτρια. Είναι η προσωποποίηση των αρχών αυτής της εκπαίδευσης, κάνοντάς τη κατανοητή και προσιτή σε όλους τους συμμετέχοντες που σίγουρα αντλούν τεράστια οφέλη ολοκληρώνοντάς τη. Χαίρομαι που πήρα την απόφαση να παρακολουθήσω το πρόγραμμα και αισθάνομαι ευτυχής που είχα ως εκπαιδεύτρια τη χαρισματική κ. Μυλωνά. Ήταν ένα δώρο τόσο για εμένα όσο και για τα παιδιά μου.” κα. Σταυρούλα Γιαννοπούλου

“Ένα πρωτόγνωρο ταξίδι θα χαρακτήριζα την ΕΑΓ στον εσωτερικό μου κόσμο, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να λάβω εφόδια, ώστε να βελτιώσω και να εξελίξω τις ικανότητές μου όχι μόνο με τα παιδιά αλλά και με τους ενήλικες”. κος. Γιώργος Χατζηπεντέλης

 

Share This